måndag 29 december 2008

Tokrus

Igår fick flickorna skena lösa och busa på en stor åker. Slita och jaga varann och apportera "knutar". Fy tusan vad kul tyckte dom! Fast det är lite si och så med konditionen, Lexi som legat stilla i evigheter och Nala som är på diet ännu. Lite flås vart det :P Men Lexi var förvånansvärt nog knappt stel efteråt. Så lite försiktigt hoppfull blir man ju. Nala fick även träna lite lydnad, även med mig. Och det gick riktigt bra för att vara första gången med mig. Inga svåra saker, bara sitta kvar medan jag går bortåt och sedan komma på inkallning och sätta sig framför mig. Men hon gjorde det helt rätt.
Idag är det jobb igen, flickorna tyckte vi var lite märkliga som skulle upp så tidigt igen. Men det är ju kortare vecka iaf. Hoppas vädret håller i sig så vi hinner med mera bus och promenader, inte kul alls med rusk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen. Jag följer er helt troget. Jag blir så glad. När jag läser eran blogg. Jag blir så glad att allt går så bra och att ni är nöjda med Nala. Vi saknar henne jätte mycket. Men hon har det så bra hos er. Hon kan inte ha fått det bättre.Men va roligt att det går bra för dej och Nala, men hon tycker ju om att jobba. GottNytt år Yvonne och Kikko

Ojsan sa...

Det är kul att vårt skrivande är till glädje :) Jag förstår att ni saknar henne, men jag lovar att vi tar väl hand om henne. Och ifall vi nångång åker över till Sverige med henne så kan vi säkert träffas också. Och så skulle ju Madde komma över och hälsa på oss så småningom :) Men det är full fart på lilla damen, speciellt påfrestande var det inte att "svälta" några dagar! Gott nytt år på er med!

Anonym sa...

ett riktigt GOTT NYTT ÅR till er!!!!!! Kramar från oss tjejer