torsdag 5 maj 2011

Ett litet busfrö

Japp, det här är vad vi gör om dagarna. Skäller, studsar och bjäbbar. Typ så, haha. Nala är alldeles slut då det är läggdags, stackaren :)
Just nu är jag och Lilo för oss själva, Husse och Nala är på lydnadskurs. Lite skönt att komma ifrån "på tu man hand" även fast det finns valp i huset! Lilo å sin sida är ett kvicksilver, en halvtimme sömn så studsar hon runt i flera timmar sen. Senaste grejen är att sitta på armstöden i soffan, kan ge mig tusan på att hon lärt sig av katterna!
Men hon är snabbtänkt, det tar inte länge innan hon fattar grejer. Idag upptäckte jag att hon förstår "nej". Först trodde jag det var en slump, men sen testade jag säga nej fler gånger (det finns ingen brist på förbjudna saker hon hittar på, hehe) och det funkade varje gång! Nu börjar jag förstå lite hur dom där stolta morsorna känner då barnen lär sig saker :P
Kissandet går det lite si och så med, det händer olyckor inne men samtidigt förstår hon att man ska kissa då man kommer ut. Så det hänger väl på att vi själva måste bli ännu mer uppmärksamma!

Nala har prov i helgen, skogssök. Husse tycker det verkar lovande, så håll tummarna allihop! Jag ska eventuellt vara figge, ligga där och gosa med fästingarna.. Hua. Kanske skulle testa några droppar i nacken jag med? Haha.

1 kommentar:

Yvonne o Kikko o Siri sa...

Hejsan. Va roligt att allt värkar funka.Ska hålla tummarna och tassarna för att Nala och Daniel klarar provet i helgen.Det låter som Nilo är som Nala var när hon va liten.Helt otröttbar.Kramar från oss.