lördag 23 april 2011

Nu är lillasyster här

Ja. Det där med att "bara åka och titta" på valpar misslyckades ju kapitalt. Efter att vi kommit hem från Madde så insåg vi att vi visst har tid och plats med en liten odåga just nu. Så efter diskussioner med Madde kom vi fram till att hennes gula tjej skulle få flytta till oss på foder. Och det är alldeles underbart med en liten buse som skenar runt här, även om man inte får mycket till sömn och även om händerna är prickiga efter små vassa tänder.
Nala accepterade snabbt att lillasyster (halvsyster, samma mamma) flyttade in. Hon sa väldigt bestämt att "här är det jag som bestämmer, lilla skitunge", men då det var klargjort så var det inget mer. Lilo lägger sig platt som en groda då hon inser att hon gått över gränsen. Så med andra ord har vi hjälp i uppfostran. Och Lilo verkar vara väldigt snabbtänkt, på gott och ont. Men hon kommer så fort man kallar på henne, hon är otroligt social både mot barn och vuxna, och verkar väldigt trygg och säker i sig själv. Mycket lovande som bruks-rottis med andra ord! Det ska blir spännande att följa hennes uppväxt.

"jättestressad" valp i bilen
så tlött att inte ens kvällsblaskan lockar
"jag looovar att jag låter dig bestämma"
"busa lite?"
"tjohooo jag tog din pinne!"

4 kommentarer:

Yvonne och Kikko o Siri. sa...

Grattis till valpen och lycka till. Jag sa till Madde att hon kommer värkligen till ett bra hem. Och Nala är ju så duktig med valpar.Kramar från Yvonne och Kikko och Siri. Kikko har fått en katt kompis.

Ojsan sa...

Tack, det ska nog gå bra men vi kommer antagligen få gråa hår på kuppen, haha! Hon är VÄLDIGT påhittig. Men som du säger så är Nala duktig på att uppfostra. Och apropå katter tycker Lilo att dom är fantastiskt roliga att reta. Men hon är så rar och charmig. Och vi är så glada att ha henne här.

kennel mamma Madde sa...

Lycka lycka men SAKNAR minimonster <3 Ses snart hoppas jag, Nova och jag flyr till ön när vi kan hihihi <3 Kramar

Ojsan sa...

Jag förstår dig, hon är speciell <3 Det är bara att komma över nåt tag, sitta härute i skogen och varva ner några dagar ;)