måndag 3 augusti 2009

MH och stolt husse

Husse var över till Sverige på MH nyligen. Det var en mycket stolt ägare som ringde och meddelade resultat! Hon hade tydligen imponerat på testledaren och Husse hade även fått erbjudande om att byta henne mot två andra rottisar, en riktigt bra brukshundstyp är hon tydligen :) MH protokoll har uppfödar-Madde lagt upp. (Arwen är alltså Nalas "dopnamn".) Nästa är väl att få henne röntgad och så ska hon ställas ut i Eckerö i september.
I helgen var Husse och Nala även med och gick parad på Röda Kors-marknaden. Hela räddningshundsgänget var med. Nala var jätteduktig även där, gick så fint utan att stöka. Endast då hon såg mig och Filippa som hon blev lite ofokuserad. Och då dom tågat färdigt och stod samlade, så la sig Nala t.o.m ner, hon som brukar vara som en studsboll annars :P Även där blev gänget imponerade över hur hon mognat.
Sökträningarna sätter igång nu i augusti, beroende på lite hur varmt det är ute. Dom dagar det varit för varmt för promenader och liknande har Husse kört lydnadspass sent på kvällen istället.

5 kommentarer:

Yvonne o Kikko sa...

Vad roligt att MH gick bra. jag hadde hoppats att jag skulle ha kunnat kommit dit och träffa er och Nala. Men jag låg på sjukhuset nyopererad i foten. får inte stödja på den på 12 veckor. Så Kikko bor hos min dotters kusin. Så han har det jätte bra. Mycket långa skogspromenader. Men det är tomt utan hund. Men dom kommer och hälsar på ibland.Roligt att ni ska ställa henne i september.jag har laddat ner lite bilder på henne på en skiva. Hoppas jag träffar Madde så hon kan ta med sig den då.Man blir stolt när man hör att hon får så mycket beröm. Lycka till med allt. Husbygge och lydnaden. Och hoppas att jag också får träffa henne. Sen när jag blir frisk. Kramar från Yvonne o Kikko.

Madde sa...

Hej!!! Skall messa över nr t vet i norrtälje glömde ju ge det. Kom bilderna fram mailet?? hoppas det!! Har lite fler som ja fick av Chatrine med!! Hennes avståndslek var grym att se, bjöd upp figgen gång på gång t lek underbart!! Håller tummar tassar på att allt går med lynaden nu! Ses i september då man ska in i ringen m Nala :) spännande!!

Ojsan sa...

Yvonne: vad tråkigt, hoppas du kryar på dig fort! Ifall vi ska över till sverige någon annan gång så kanske vi hinenr träffas då istället.
Madde: Ja just det, skicka över det till daniel ifall du inte hunnit göra det redan! Jo bilderna kom fram, ett helt gäng :D
Ska bli spännande att hur det går i ringen, tyvärr verkar jag missa det eftersom jag bokat upp mig den dagen *suck*

Madde sa...

vad bra!!! har lite fler skall maila dom med!!!!
skickat nr nu på sms:)
Hörs av framöver!!! Men vad tråkigt!!!! Försök avboka :)

Ojsan sa...

Gör det, bilder är kul :D
Haha, ja jag borde ju avboka. Men det är en kurs/clinic som jag faktiskt är lite sugen på, så vetefan. Plus att jag redan betalat för den, lite surt. Nå jag hinner ju fundera!