söndag 4 januari 2009

Början på ett nytt år

Nyårsfirandet gick så bra. Som förväntat så brydde sig tjejerna inte det minsta om då det smällde, dom ville nästan komma och titta vad det var dom lät. Inga problem alltså. Det gick även bra med polarnas hund, en goldenhane. På dagen var vi på prommis med alla tre. Ior (goldenhanen) och Nala spelade på, Nala var helt hopplös och retade Husse. Lexi däremot var snäll som ett lamm, hon gick förmodligen och småfnissade då odågorna fick skäll :P Men väl efter promenaden så var alla hundar trötta och tama, det lönade sig alltså med lite aktivitet och nya bekantskaper.
Husse har varit ledig, så flickorna har fått vara med ute i skogen och hos "farmor". Det har även varit lite lydnad hemma på gården, och jag antar att det gått bra. Han får se till att uppdatera er på den fronten! Dom har haft juluppehåll på räddningshundträningen, men snart sätter den igång igen också.
På tisdag blir damen 11 månader! Man tänker inte på det så mycket då man ser henne varje dag, men hon har blivit kraftigare och mer "vuxen" i kroppen. Och mer bångstyrig och egensinnig i huvudet :P Men man får ju trösta sig med att det brukar lugna sig längre fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att hon inte reagerade på smällarna då har jag gjort ett bra jobb. Nala hon älskar att busa med andra hundar så jag kan förstå att hon var slut efteråt. Det är helt otroligt att hon snart är 1 år. Jag kommer i håg när jag fick henne i handen när hon precis var född, när jag satt och gnuggade alla valparna.Vissa dar så saknar man henne så det gör ont i hjärtat. Men då brukar jag gå in och läsa lite här och då vet jag att hon har det bra.Kikko och jag ska börja träna lite uppletande. Han älskar också att spåra.Kram till er alla. Ge en extra köttbulle till Nala på tisdag då hon blir 11 mån. Från oss.

Ojsan sa...

Jo det är nog väldigt lite saker som stressar upp henne, det mesta är bara jättespännande och kul :) Ja det går fort det där första året, tyckte det bara susade iväg med Lexi med! Men jag ska gratta från er imorgon :)