tisdag 9 december 2008

Ännu en dag till ända

Denna dag har flutit på i samma anda som de övriga, det vill säga till största del problemfritt. Nala har varit med husse på jobb, och det har gått bra. Så det ska nog bli byggarhund av henne med :) Däremot hade hon stoppat i sig en bit av madrassen i bilen, så hon kräktes litegrann. Konstigt :P Hon var ju snäll och väntade tills hon var utanför bilen iaf.
Lexi var helt hängig då jag kom hem från jobbet, trodde hon var sjuk eller hade ont eftersom hon bara låg i sin bädd. Hjälpte henne upp (hon brukar vara stel i bakvagnen ibland) men hon bara satte sig igen. Sen, helt plötsligt, kommer hon studsande till hallen som en liten älva. Så min slutsats är att hon bara var suuuur för att Nala fick åka med på jobb.
Vi var ut på promenad allihop i kväll, och det var full fart på tjejerna. Båda blev lite flåsiga, och jag med ska jag väl erkänna. Men ingen har väl tagit skada av en liten promenad antar jag, haha. Jag och Husse kompenserar genom att äta glass nu istället ;) Och flickorna ligger och sover sött.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. I dag har Kikko och jag varit i skogen. Men han gick bara och luktade. Han tyckte säker att det var tråkigt. Men på slutet av promenaden kom han med en jätte pinne.Ja Nala tycker om att bita sunder saker. Hon har bitit sönder mitt dun täcke.Jag blir så glad att allt går bra.I helgen ska jag börja träna Kikko igen. Så han får nått att tänka på. Kram till er alla från oss.

Ojsan sa...

Hej! Så där var Lexi förut åxå, mycket lugnare. Det märks att dom får mera fart då dom är två. Lexi brukar åxå hitta världens största pinnar att visa upp, och så brukar hon skala loss all bark och alla småkvistar :) Som en skogsmaskin, haha.
Lexi tuggade sönder en hel del då hon var mindre. Madrassen som Nala smakade på hade Lexi redan påbörjat så det var färdigt hål. Men det hör väl till då dom är yngre.
Ha det bra och kram på er, Nala hälsar åxå!

Anonym sa...

jättekul läsa att d går så bra!!!!!!!