söndag 7 december 2008

Dag tre

Det går bättre för varje dag. Nu har Nala börjat sova på nätterna, både förra natten och inatt fick jag en hel natts sömn. Skönt! Överlag så är hon otrolig på att anpassa sig. Är det nåt bus hon inte får göra, så räcker det att säga till en gång. Förutom då det gäller mat, hon är ett riktigt matvrak :)
Igår var jag och Nala ensamma på kvällen. Först låg hon bara och gnällde vid dörren då Husse hade åkt, men sen gick det okej. Däremot så ville hon inte gå nån långpromenad med mig. Det var jätteläskigt att gå, så jag fick muta henne med godis var femte meter ungefär. Men Lexi var likadan då hon var yngre, det tog länge innan hon vågade gå på promenader med mig. Jag är väl för harmlös för att utgöra nån trygghet, vem vet vilka monster som gömmer sig längs vägarna :P
Imorse var jag ut med båda tjejerna, här på gården bara. Men det gick så bra att ha båda i koppel, inget rivande och slitande. Jag måste ju veta ifall jag kan ställa upp och rasta båda eller inte.

Det märks att Husse blivit favoriten. Men det är ju han som ska träna med henne, så det är väl som det ska vara. Idag ska dom på träning för första gången, så Nala får träffa en massa nya hundar och människor. Få se vad hon tycker om det. Men säkert ska hon tycka att det är lika kul som Lexi tycker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Vad roligt att höra att allt går bra.Att gå ut ensam med någon har alltid varit läskigt. Hon är ju van att ha Kikko med sig.Matvrak har hon varit sen valp. Hon ska alltid kolla Kikkos skål när han var klar, för han kunnde ju ha lämnat något.Jag har nästan alltid gott ut med dom tillsamans, och det har gått bra. Hon drar inte mycket i kopplet.Hoppas att det går bra i dag på träningen. Kram från oss. Yvonne och Kikko

Anonym sa...

Jättekul att höra att det går så bra m Nala! Och blir så glad att hon anpassar sig så bra!!
Massa lycka till på träningen, inväntar infon fr den :) Mamma Nova hälsar!!!! Kram fr oss

Ojsan sa...

Yvonne: Jo det går jättebra att gå ut så länge husse och Lexi är med. Men då det är mörkt och man är ensam så är det ju lite läskigt, det tycker t.o.m jag :)

Träningen hade gått riktigt bra, Daniel får uppdatera mer om den. Men han var nöjd då han kom hem iaf :)

Kram på er allihop!