söndag 31 oktober 2010

Lite uppdatering och några bilder

Det är lite bökigt att ladda upp många bilder på en gång på Blogger. Men här är några iaf.
Den här helgen går Nala och Husse kurs. Klubben har ordnat hit en instruktör från Sverige, som är väldigt erfaren och duktig. Hon har tränat räddningshundar sen 1997 (om jag minns rätt), hon har dessutom varit fodervärd åt otalet polishundar, servicehundar etc. Husse sken som en sol då han kom hem igår, han hade fått lösningar på alla små saker som "hakat upp sig". Och idag är det från 9 till 16 igen, så båda kommer att vara fulla av nya intryck. Det är nog bra och nyttigt att ta in utomstående instruktörer ibland kan jag tänka mig. Någon som bara tittar och instruerar, ofta har man nya synvinklar om man kommer som helt främmande. Mycket bra investering av Postens bidrag!



1 kommentar:

Yvonne o Kikko sa...

Va roligt att Daniel fick hjälp med problemen. Jag är så stolt över Nala att det lilla yrvädret har blivit så duktig. Men det är ju eran förtjänst. Jag är så glad att hon kom till er. jag hoppas att när ni kommer till Sverige nästa gång att jag kan få träffa henne.Vi hadde Busan från Maddes sista kull en helg men Kikko brydde sig inte om henne. men Nala älskade han. tusen kramar från oss.