tisdag 6 oktober 2009

Duktig

Husse kom hem från träningen igår och var så stolt. Det var ju mörkt och ruskigt, och de andra hundarna, även de mer erfarna, gick ut kanske 50 m på egen hand. Men Nala hade rusat ut i skogen säkert 100 m och inte brytt sig överhuvudtaget att det var mörkt. Tuffa tjejen. Överlag så börjar hon bli riktigt duktig på sökandet. På lydnaden trilskas hon lite ibland. Men husse och dom "onda" människorna på träningen har gått kurs med Memea i helgen och lärt sig att vatten är väldigt effektivt. Så igår fick Nala vattensprut på sig då hon försökte busa med andra hundar och spexa, och som vanligt då det är nåt obehagligt så skrynklade hon ihop hela fejset som en sharpei och såg förvånad ut :D

4 kommentarer:

Yvonne och Kikko sa...

Nala har varit en modig tjej sen hon var liten. Vad roligt att det funkar bra med räddningen. Jag kom ihåg hur Kikko var i den åldern när vi tränade lydnad. Han var som en trottsig tonåring. Och han är ju morbror till Nala. Så det ligger lite i släkten.Men jag kan glädja er att det går över. Kan tänka mig att hon vart förvånad när hon fick vatten på sig.
Kramar till er alla och lycka till. Har gjort i ordning en skiva med lite kort på. Som ni ska få när vi träffas någon gång.Eller om ni skickar eran adress till mig så kan jag skicka den.

madde sa...

Duktig tjej!!!!!
Blir provet av? datum??? såååå nyfiken!!! kraaam

Daniel sa...

Hej madde, provet blir inte av det här året. Har ju inte fått några papper från kennelklubben ännu, utan dem så kan jag inte anmäla mig. Så det är lite krångligt det där. Men det spelar ingen roll där egentligen. Nästa prov är i januari/februari, då kan jag göra lämplighetstest/grundprov under samma dag.

madde sa...

Sega dom är synd Daniel men ändå bra kan du ta allt på samma gång!!! Ge Nala en stor puss!!!!