måndag 28 september 2009

Grattis Nala

Excellent i ukl och fjärde bästa tik blev hon i Eckerö, fin kritik också :) Jag är dock inte så insatt vad alla utställningstermer betyder.. Haha. Men jag är glad att hon inte ställde till med spex och katastrof iaf, busen :)
Ska lägga upp bedömningen så fort jag hinner.

Upd: Med hjälp av lappen och med hjälp av den här sidan är jag nu lite klokare, eventuellt. Hon fick alltså Excellent (rosa) i ukl och en tvåa (blått) i ukk. Och fjärde bästa tik. Det enda jag fattar är att det gick bra liksom ^^

Bedömningen: "18 month old. Typical for the breed. Correct head, brown eyes, excellent bite. Correct pigmentation & body & front & angulations. Correct coat & color. Friendly temperament. Correct movement."
Domare: Peter Machetanz

5 kommentarer:

Madde sa...

GRATTIIIIIIIIIIIIIS I MASSSOOOR!! sååå glad när jag fick beskedet!!! Lilla tjejen stor och snygg nu hihi!!!! Nu väntar ja spänt på bilder och kritik, ge Nala en STOR PUSS från oss!!!

Yvonne o Kikko sa...

Ett stort GRATTIS från oss. Jag har ju sakt att hon är född till att visa upp sig.Hoppas ni kommer att ställa henne flera gånger. Jag vart så stolt över henne när Madde ringde och talade om resultatet. Kom ihåg hur det var när vi ställde henne.Jag har nu blivit av med gipset. Ska bara lära mig gå igen. Sen kommer Kikko hem. Han har varit borta från mig i 4 mån. Har bara träffat han på helgerna.Lycka till med räddningen och lydnaden kramar från oss

Ojsan sa...

Nja, Daniel är egentligen inte så intresserad av utställning, roligare att träna! Så det beror helt om ifall det kommer någon passande utställning och om han får någon att ställa henne.
Bilder kommer så fort vi fått dom.
Yvonne: Hoppas det fort blir bra! Måste vara jobbigt att inte kunna gå ordentligt ju.

Madde sa...

Daniel sa nr 1 i ukk haha bäst ändra hihi

Ojsan sa...

Ähh, han har ännu mindre koll än mig ;) Kritikpappret är dessutom på finska, inte så lätt att hålla koll!